Όταν τα μαθηματικά προκαλούν πόνο.

"Όταν ένα άτομο ετοιμάζεται να λύσει μαθηματικά, το άγχος μπορεί να οδηγήσει τον εγκέφαλό του σε μια αντίδραση παρόμοια με αυτή που βιώνει στο φυσικό πόνο" , αναφέρει μια νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Σικάγο. 

Χρησιμοποιώντας τομογραφίες εγκεφάλου, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται όταν άνθρωποι ανήσυχοι ετοιμάζονται να ασχοληθούν με μαθηματικά, είναι οι ίδιες με αυτές που καταγράφουν την απειλή της σωματικής βλάβης και σε ορισμένες περιπτώσεις τον σωματικό πόνο.


"Για κάποιον που αγχώνεται με τα μαθηματικά, η προσμονή του να τα λύσει κάνει τον εγκέφαλο να αντιδρά παρόμοια με τον πόνο που βιώνει όταν ακουμπήσει το χέρι του σε μια καυτή σόμπα" , δηλώνει η Sian Beilock, καθηγηγήτρια ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Σικάγο και ειδική σχετικά με το άγχος για τα μαθηματικά.

Η ενεργοποίηση του εγκεφάλου δε θα συμβεί κατά την εκτέλεση των μαθηματικών, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν είναι τα ίδια τα μαθηματικά που "πονάνε", αλλά η αναμονή για τη λύση τους , η οποία  μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι  και οδυνηρή.

Για τη συγκεκριμένη έρευνα οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν 14 άτομα, τα οποία φαίνονταν να έχουν άγχος με τα μαθηματικά, δίνοντας τους κάποια σχετικά ερωτήματα και ασκήσεις (λύση εξισώσεων κ.α.). Πρόσθετες δοκιμές που έγιναν, έδειξαν ότι τα ατομα αυτά δεν ήταν σε γενικές γραμμές αγχώδη.


Η μελέτη αυτή τονίζει ότι το άγχος στα μαθηματικά δεν είναι μόνο για όσους οι μαθηματικές τους ικανότητες είναι περιορισμένες, αλλά μπορεί να λειτουργήσει γενικότερα ως μια αρνητική ψυχολογική αντίδραση στην προοπτική να λύσει κάποιος μαθηματικά, οπότε και μπορεί να αντιμετωπισθεί όπως οποιαδήποτε άλλη φοβία. Έτσι το να εκφράσουμε το φόβο μας (ακόμα και να γράψουμε για αυτόν) πριν από τη λύση μιας άσκησης μπορεί να μειώσει τις ανησυχίες μας και να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα.     

Δημοφιλείς αναρτήσεις