Η Ηθική της Διδασκαλίας (από τον Μιχάλη Δέλτα)

 
Η Ευθύνη είναι Ακτίνα της Ηθικής. Ο κάθε Δάσκαλος οφείλει να φέρει σε πέρας το έργο του επιβεβαιώνοντας στον μαθητευόμενο ότι έπειτα από την αναγνώριση και αξιοποίηση των ικανοτήτων του, έχει αποκτήσει τη Δύναμη της Υλοποίησης, της Δράσης και της Συνέχειας. «Κανείς δεν είναι καλύτερος από κανέναν » υπενθυμίζω πάντα στους νέους μαθητές, επειδή η όποια σύγκριση θα οδηγήσει σε κατώτερα συναισθήματα ,εχθρικές σκέψεις, λάθος συμπεράσματα Εαυτού και θα ξεκινήσει μια εσωτερική παραμόρφωση στη ψυχολογία και το Νου του μαθητή, που με μαθηματική ακρίβεια θα τον οδηγήσει σε κατευθύνσεις πόνου και βαθιάς απογοήτευσης. Η Δύναμη της Μουσικής βρίσκεται στην Υπέρτατη Αλήθεια πως δεν ανήκει σε κανέναν, συνεπώς μέσω αυτού του αξιώματος τα όποια μυστικά σε προχωρημένα στάδια μάθησης παύουν να παραμένουν κρυφά. Τη Βαθύτερη Γνώση τη μεταφέρει ένας Συνειδητός Δάσκαλος όταν θεωρήσει πως ο μαθητευόμενος είναι έτοιμος να κατανοήσει και να ενδυναμώσει τις δυνατοτητές του.
 
Κανείς δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει μία τεχνική ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που θα ακολουθήσει κάποιος άλλος. Η υποκειμενική αντίληψη του καθενός είναι ευτυχώς αναπόφευκτη και, η ιδιαιτερότητα της προσωπικής άποψης που θα διαμορφωθεί βάζει την υπογραφή στα μουσικά έργα του εκάστοτε δημιουργού.
 
Υποχρεώσεις δεν έχει μόνο ο Δάσκαλος, έχει και ο μαθητής. Είναι υποχρεωσή του είναι να μην εξιδανεικεύσει το Δασκαλό του, γιατί αυτόματα σε ένα δεύτερο επίπεδο προετοιμάζει τη στιγμή της απογοήτευσης και της εγκατάλειψης του προτύπου του (τον Δάσκαλο). Βασική επίσης αρχή είναι ο Σεβασμός προς τον Γνώστη και πάνω απ΄όλα η προσωπική δήλωση του μαθητευόμενου, «Αποδέχομαι την αγνοιά μου,δε νιώθω μειονεκτικά, αδημονώ και μαθητεύω για τη Γνώση.»
 
Έχουν έρθει μέσα στα λίγα χρόνια που διδάσκω κάποιοι μαθητές να με κολακέψουν κι άλλοι να με ειρωνευτούν. Και οι μεν και οι δε, είχαν χαμηλή αυτοεκτίμηση και ήταν γεμάτοι εχθρότητα. Οι έντιμοι μαθητές δε λένε πολλά λόγια. Ξέρουν να ακούνε και δε ντρέπονται να ρωτήσουν, ούτε επιδιώκουν να υπερπηδήσουν ενότητες, ψευτοκατανοώντας. Δουλεύουν σκληρά με Πάθος, Αγάπη και Πίστη.
 
Στόχος μου, στο διάστημα που αντιλήφθηκα ότι έχω την ικανότητα να μεταδώσω γνώσεις σχετικές με τη δημιουργία μουσικής, Ηλεκτρονικής και μη, είναι να βοηθήσω τους μαθητές να αντιληφθούν και να καλλιεργήσουν μέσα από μια σειρά εξέλιξης, όλες τους τις ικανότητες καθώς επίσης και να εντοπίσουν τις αδυναμίες τους.
 
Οι περισσότεροι νοιώθουν πως είναι ανίκανοι να καταφέρουν οτιδήποτε, ή αισθάνονται πως είναι οι μόνοι που έχουν τη δύναμη να κάνουν κάτι εξαιρετικά καλά. Και οι δύο αυτές περιπτώσεις έχουν κοινό παρονομαστή το φόβο της πραγματικής αναγνώρισης της Αξίας, που εκφράζεται μέσα από αυτούς τους αντίθετους πόλους συμπεριφοράς. Η προσωπική απελευθέρωση επιτυγχάνεται με την αποδέσμευση από την πλάνη της πεποίθησης «Δεν αξίζω τίποτα». Μια πεποίθηση που την κουβαλάνε και οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα σε βαθμό μεγάλο πασχίζοντας να το καλύψουν με Υπερ-Εγωικές συμπεριφορές εναντίον συναδέλφων και πολυλογίες άκαρπες για τους μαθητές.
 
Προσωπικά εμπνέομαι από τους μαθητές οι οποίοι έχουν μια κάποια σχέση με το αντικείμενο της Μουσικής. Τουλάχιστον ένα μουσικό πρόγραμμα στον υπολογιστή τους ή ένα synthesizer είναι απαραίτητη προυπόθεση για να σταθεροποιηθούν τα θεμέλια μιας διδασκαλίας. Δείχνει επίσης την ροπή του ενδιαφερόμενου και τη δράση του η οποία εξισώνεται με την επαφή των μαθημάτων.
 
Είχα την εντιμότητα να σταματήσω ιδιαίτερα μαθήματα με νέους οι οποίοι στην πορεία άλλαξαν στάση απέναντι στις απαιτήσεις των συναντήσεων, δίνοντας προτεραιότητα σε άλλα κεφάλαια της καθημερινοτητάς τους.
 
Επίσης είχα τη χαρά να έρθω σε επαφή με μαθητευόμενους ελάχιστης σχέσης με το αντικείμενο και, που μέσα σε διάστημα πέντε μηνών σημείωσαν αλματώδη και εντυπωσιακή εξέλιξη στο κομμάτι της Μουσικής Παραγωγής.
 
Μπορεί κάποιος που δεν έχει αγγίξει ποτέ πλήκτρα στη ζωή του να δημιουργήσει ένα αξιοπρεπές μουσικό έργο Ηλεκτρονικής Μουσικής σε τέσσερις με έξι μήνες;
Είναι αυτό δυνατόν να συμβεί; Η απάντηση είναι Ναι!
 
Είναι καθαρά θέμα Συντονισμού Δασκάλου και ενδιαφερόμενου, λειτουργεί σαν την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος για τη μεταφορά του Φωτός στην Δημιουργική Ορατότητα, βγάζοντας τον καθένα από εμάς από το Black Out της άγνοιας, προσωπικής και κοινωνικής.
Η Ειλικρίνεια είναι μια άλλη Ακτίνα της Ηθικής της Διδασκαλίας. Δημιουργεί την Εμπιστοσύνη μεταξύ Δασκάλου και μαθητή επάνω στην οποία χτίζεται ολόκληρη η σχέση Διδασκαλίας, στην οποία ο δάσκαλος μαθητεύει δίπλα στον Μαθητευομενό του πολύ σπουδαίες Αξίες για τον εαυτό του και την εξέλιξη της Διδασκαλίας του. Η Αυστηρότητα μιας σημαντικής στιγμής δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποκλείει την Τρυφερότητα και την εξισορρόπηση.

Οι νέοι έχουν βαθιά ανάγκη να νοιώσουν ασφάλεια και το ότι δεν τους προδίδεις. Η Μουσική για τους εκλεκτούς που θέλουν να την ανακαλύψουν, είναι ένας κόσμος Προσωπικής Ανέλιξης, Δύναμης κι Αγάπης.

Από το Σεπτέμβριο ξεκινούν μαθήματα και εμπειρίες δυνατές, με επικοινωνία και δημιουργική χαρά με μουσικές, House, Deep House,Techno, Drum n Bass & Soundtrack. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου, μέσα από αυτή τη σελίδα με προσωπικό μήνυμα ή στο e-mail : mikaeldeltamusicproduction@gmail.com

Ευχαριστώ πολύ

Σας φιλώ

Μιχάλης Δέλτα

Σημείωση: Το να είσαι δάσκαλος είναι τρόπος ζωής. Το αντικείμενο που διδάσκεις δεν έχει σημασία, μπορεί να είναι μαθηματικά, αρχαία, αγγλικά ή μουσική. 


Ο Μιχάλης Δέλτα είναι ένας από τους βασικότερους εκπροσώπους μιας μουσικής σκηνής που στην Ελλάδα άρχισε να καθιερώνεται τα τελευταία χρόνια. Οι δουλειές του από τους Stereo Nova μέχρι σήμερα, έχουν αγαπηθεί και καθιερωθεί, με πολύ καλές παραγωγές αλλά και συνεργασίες.

Όλο το παραπάνω κείμενο αναπαράχθηκε από την προσωπική του σελίδα στο facebook.
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις