Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2020

Τι είναι η Στατιστική; (για τους φετινούς μαθητές της Γ Λυκείου)


Την τελευταία ώρα του σημερινού μαθήματος με την Γ Λυκείου Οικονομίας και Πληροφορικής κάναμε με τους μαθητές μου μια συζήτηση για σχολές και μαθήματα, όπως συμβαίνει πολύ συχνά. 

Μια από τις σχολές στις οποίες αναφέρθηκα ήταν και το τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Πειραιά (https://www.unipi.gr/unipi/el/sta-home.html)

Οι περισσότεροι μαθητές έδειξαν μια άρνηση. Στην ερώτηση μου γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον προς αυτόν τον κλάδο πήρα μια απάντηση που δεν την περίμενα. 

- "Τι είναι η Στατιστική; Δεν γνωρίζουμε τι σημαίνει και με τι ασχολείται."  απάντησε κάποιος..

- "Έχει σχέση με τις πιθανότητες; Τι είναι οι πιθανότητες;" απάντησε κάποιος άλλος...

Τότε συνειδητοποίησα την θλιβερή πραγματικότητα που βιώνουν οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου. Μετά από 6 χρόνια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν έχουν κάνει ούτε μια φορά Στατιστική και Πιθανότητες. Ούτε στο ελάχιστο. Μαθητές που σε λίγους μήνες θα περάσουν το κατώφλι οικονομικών σχολών (και όχι μόνο) δεν ξέρουν τι σημαίνει μέση τιμή ή πιθανότητα ενδεχομένου.

Για αυτούς τους μαθητές αφιερωμένο το παρακάτω...

Η Στατιστική είναι μία μεθοδική μαθηματική, παλαιότερα τεχνική και σήμερα επιστήμη που επιχειρεί να εξαγάγει έγκυρη γνώση χρησιμοποιώντας εμπειρικά δεδομένα παρατήρησης ή και πειράματος. 

Κύριο αντικείμενο έρευνας και μελέτης της Στατιστικής είναι η συλλογή, ταξινόμηση, επεξεργασία, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία διαφόρων δεδομένων με απώτερο στόχο την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για λήψη ορθών αποφάσεων. Πρόκειται για σημαντική επιστήμη της οποίας οι εφαρμογές έχουν ευρύτατο πεδίο στη διοικητική, τις επιχειρήσεις, καθώς και στις θετικές και συμπεριφορικές ή Κοινωνικές επιστήμες.
 
Η Στατιστική αποτελεί σήμερα κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών, οι δε ασχολούμενοι στο στατιστικό πεδίο έρευνας και ανάλυσης καλούνται γενικά στατιστικοί ή στατιστικολόγοι.


1 σχόλιο:

  1. Πράγματι, πολύ λυπηρό ότι η στατιστική και οι πιθανότητες δεν παίρνουν τη δέουσα σημασία μέσα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Ωστόσο, να πούμε και ότι το «τετράδιο μαθητή» της Στατιστικής της Β' λυκείου έχει πολύ ωραίο υλικό - ανεξάρτητα από το πώς το διαχειρίστηκε το Υπουργείο, την αργοπορία και την έλλειψη οργάνωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...